Дали е подобро да се купи понов автомобил со повеќе километри или постар со помала километража?
Изборот на квалитетен користен автомобил за парите што ги имате е сè освен лесно.
Не е лесно да се избере автомобил од кој ќе бидеме задоволни и кој ќе ни служи многу години. Матас Бузелис, експерт од компанија која собира и обработува податоци за автомобили, открива што не треба да се занемари при купување на возило.
Има значително повеќе купувачи на половни автомобили отколку што има купувачи на нови автомобили. Разбирливо, бидејќи стандардот дозволува само малцинство да инвестира во нов автомобил, а уделот на возачи кои се обидуваат да избегнат нагло пад на вредноста со купување на помладо користено возило расте, што е најзабележливо во првите години од користењето на автомобил.
Сепак, изборот на квалитетен користен автомобил за парите што ги имате е сè само не лесно.Каде да барате, што да барате? Дали е подобро да се купи помлад автомобил со поголема километража или постар со помала километража?
Дали треба да се избегнуваат дизели на пазарот на втора рака – во светлината на претстојните регулативи на ЕУ – или дали добро сочуваните дизел автомобили се стока што вреди да се размислува токму поради овие нови регулативи?
Има многу прашања, уште повеќе дилеми. Матас Бузелис, експерт за автомобили и шеф за комуникации во carVertical, дојде на помош.
„Обично препорачуваме да барате користени автомобили во оф-сезона – почетокот на летото или втората половина на есента може да биде добро време да барате поевтини автомобили. Септември, на пример, е доста активен, многу луѓе бараат за нов половен автомобил во септември“.
„Зимата може да биде проблематична затоа што може да биде незгодно да се прегледа автомобил на дожд или снег. Исто така, автомобилите опремени со зимски гуми може да бидат побучни, а тоа може да прикрие некои од сомнителните звуци што доаѓаат од моторот, погонот или суспензијата.
„Сепак, може да биде добра идеја да барате користен автомобил во секое време. Повеќе се работи за наоѓање најдобра вредност за парите, а времето има релативно мал ефект врз тоа“, открива Бузелис.
„Возачите генерално бараат половни автомобили со дизел мотор, главно хечбекови. Тие се повеќе заинтересирани за автомобили опремени со рачен менувач, а во просек бараат автомобили стари околу девет години. Исто така, во просек, тие се гледајќи ги дизел автомобилите со околу 134.800 километри, односно автомобилите на бензин со 81.500 километри.
Дали ова значи дека треба да бегате од автомобили кои поминале значително повеќе километри?
„Не сакаме да создаваме идеја дека е подобро да се избегнуваат возила со повеќе од, на пример, 300.000 километри на километражата. Квалитетот на користениот автомобил и начинот на кој се одржува е важен.
“Доколку историјата покажува постојано зголемување на километражата и автомобилот е правилно сервисиран, не би требало да има поголеми проблеми со таков автомобил. Во спротивно, подобро е да се избегне таков автомобил или да се прегледа многу внимателно. Кај таквите автомобили, тајмингот Треба да се замени ременот или синџирот на моторот, да се смени маслото и темелно да се сервисира, бидејќи обично нема податоци кога е извршено такво сервисирање“, предупредува Бузелис.
Значи, која е староста на автомобилот што се препорачува за купување, кога станува збор за користено возило?
„Слаткото место“ за купување половен автомобил е кога тој е стар помеѓу 3 и 5 години. Тогаш возилото веќе во голема мера ќе биде амортизирано и не би требало толку брзо да амортизира во следните 3-5 години.
„Автомобил стар над 15 години треба темелно да се прегледа – избегнувајте го или купете го по пониска цена ако има историски докази за сериозна штета. Сепак, многу старите возила имаат тенденција да бидат супер достапни и понекогаш се купуваат за да се користат додека не започнат. да се распадне“.
„Секогаш силно ги советуваме возачите да ја истражуваат историјата на таквите автомобили бидејќи секоја информација што покажува дека безбедноста може да биде загрозена е сигнал до купувачите да бараат алтернативни понуди“, вели Матас Бузелис.