АвтомобилиПопуларно

Електричните автомобили ги освојуваат Германците, една марка ги изненади сите со раст од 750%.

Според најновите податоци на германската Федерална управа за моторен транспорт (КБА), во април 2025 година биле регистрирани вкупно 45.535 електрични автомобили, што претставува неверојатни 53,5 отсто раст во споредба со истиот месец минатата година. Ова е значителна промена на најголемиот автомобилски пазар во Европа.

Вкупниот број на нови регистрации на патнички возила со 242.728 возила е нешто под нивото од претходната година (минус 0,2 отсто). Заедно со целосно електричните возила, кои сега достигнуваат пазарен удел од 18,8 отсто, значително пораснаа и хибридните возила. Регистрирани се вкупно 91.696 хибриди (+22,0 проценти), вклучувајќи 24.317 plug-in хибриди (+60,7 проценти). Падот на продажбата на бензинот е 26,4 отсто, а падот на продажбата на дизелот е 18,7 отсто, покажуваат податоците на Ревија ХАК.

Кинескиот производител BYD забележа раст од повеќе од 750 проценти во однос на април 2024 година. Со 1.566 нови регистрации, BYD не заостанува многу зад MG (1.747 нови регистрации). Американскиот производител на електрични автомобили Тесла во април успеа да продаде само 885 возила во Германија, што е намалување за 45,9 отсто во однос на истиот месец од претходната година.

Големиот резултат на електричните автомобили е делумно последица на скромната продажба минатата година. Затоа процентуалниот раст изгледа раскошно, но трендот на раст сепак е јасен.

Кинеските производители го преземаат европскиот пазар

Додека европскиот пазар на електрични возила закрепнува по минатогодишниот пад, најимпресивен е драстичниот раст на кинеските производители. BYD, кој стана вториот по големина производител на електрични автомобили во светот, ја зацврсти својата позиција во Германија со неверојатни 750 отсто зголемување на продажбата.

„Кинеските производители на автомобили инвестираат многу во европската инфраструктура и ги прилагодуваат своите модели на европските стандарди за квалитет и безбедност“, се наведува во извештајот на КБА. BYD со модели како Atto 3 и Seal покажува дека може да понуди конкурентна цена со респектабилни перформанси и опсег.

Спротивно на тоа, Tesla продолжува да губи удел на пазарот во Германија. Со само 885 продадени возила во април, американскиот производител забележа пад од речиси 46 отсто во однос на истиот период лани. Експертите тоа го припишуваат на се посилната конкуренција, но и на заситеноста на пазарот со модели кои Tesla со години не ги редизајнираше значително.

Субвенциите и инфраструктурата како клучни фактори за понатамошен раст

Електричните автомобили се повеќе ги освојуваат германските возачи и покрај завршувањето на државните субвенции на крајот на 2023 година. Она што сега го движи пазарот е подобрената инфраструктура за полнење и постојано проширување на опсегот на модели во различни ценовни категории.

Според податоците на KBA, бројот на јавни станици за полнење во Германија е зголемен за 35 проценти во споредба со минатата година, што значително ја намалува „анксиозноста на опсегот“ што претходно беше главна пречка за купување електрични возила.

„Електрификацијата на германскиот возен парк продолжува и покрај предизвиците. Потрошувачите покажуваат зголемена подготвеност да се префрлат на електрични автомобили, особено кога цените стануваат поконкурентни и инфраструктурата се поразвиена“, се посочува во соопштението на германската асоцијација на автомобилската индустрија.

Со сегашниот тренд на раст, електричните возила се очекува да достигнат четвртина од вкупниот пазар на нови автомобили во Германија до крајот на 2025 година, што претставува значаен чекор кон постигнување на климатските цели и намалување на зависноста од фосилни горива.