АвтомобилиПопуларно

Кинески автомобил: електричен, паметен, забавен и евтин

За само неколку години, кинеска автобилска индустрија успеа да се издигне на врвот од пазарот и да стане најголемиот извозник на автомобили во светот.

Кина сега произведува и извезува најголем дел од автомобилите во светот и стана технолошки лидер во производството на електрични автомобили. Кој сака да биде успешен како автомобилска компанија, сега треба да се погледне во Кина, бидејќи таму се раѓаат иновациите и новите трендови.

„Ако се вратиме десет години наназад, се сеќавам дека разговаравме со претставници на германски и американски автомобилски компании кои се смееја“, вели аналитичарот Ејнар Танген од Институтот Таихе, тинк-тенк во Пекинг. „Тие рекоа: „Кинезите сакаат да прават електрични возила . О Боже! Смешно е, трошат пари. Што знаат тие за изградба на автомобили?“

Сега, десет години подоцна, „истите тие луѓе се прашуваат како да одговорат на она за што е способна Кина“.

Големи субвенции и жестока конкуренција

Кинеските компании покажаа што можат да направат на саемите за автомобили во последните години – иновативни автомобили кои се дигитално поврзани со паметни телефони. Сè што работи на мобилен треба да работи и во автомобилот, вели вработен во кинескиот бренд Нета, основан во 2018 година.

Апликациите на паметниот телефон се поврзани со екранот на допир во возилото. Автомобилот не треба да биде само електричен, тој треба да биде паметен и забавен – и евтин.

Како Нета, голем број други стартапи за автомобили се основани само во последниве години. Кинеското државно и партиско раководство во голема мера ја субвенционира индустријата и конкуренцијата е жестока.

За да привлечат клиенти, производителите на кинескиот пазар ги намалуваат цените. Тоа е ценовна војна која не ја преживуваат сите компании и која исто така им создава проблеми на скапите германски производители на автомобили.

МОЖЕБИ КЕ ВЕ ИНТЕРЕСИРА

Годинава се менува односот увоз-извоз

Традиционално повисокиот извоз на европски автомобили во Кина, од кои повеќето се од германско производство, би можел да заврши оваа година. Затоа што, според студијата на PwC, за прв пат повеќе кинески автомобили би можеле да дојдат на европскиот пазар отколку обратно.

„Кина за прв пат произведе повеќе од десет милиони електрични автомобили, вклучително и хибриди, за една година“, рече Жи Шинпинг, државниот и партискиот лидер на Кина, во својот новогодишен говор. Кина стана автомобилска земја од глобално значење.

Конкуренцијата од е-автомобилите од Кина е особено проблематична за германската автомобилска индустрија. Во последните децении, германските производители на автомобили имаа силно присуство на кинескиот пазар, особено Volkswagen. Но, уделот на пазарот се намалува.

Купувачите во Кина се повеќе купуваат електрични модели, помалку мотори со внатрешно согорување и претпочитаат да купуваат домашни брендови. Групацијата БМВ, Мерцедес и Фолксваген, која покрај VW ги вклучува и брендовите Ауди и Порше, сега се обидува да ја стигне кинеската конкуренција. Стратегијата е: Истражување и развој во Кина – и во соработка со кинески технолошки компании.

Европа како нова цел: за продажба и производство

Кинеските компании исто така стануваат се поконкурентни на трети пазари. Минатата година ЕУ договори дополнителни тарифи за електричните автомобили од Кина. Според истрагата на Европската комисија, високите субвенции на Кина доведуваат до вишок на електрични автомобили на домашниот пазар, кои потоа се продаваат во Европа по ниски цени – на штета на европските производители.

Кинеските компании се повеќе произведуваат и во Европа. “Chery” веќе неколку месеци произведува во Шпанија, “Leapmotor” во Полска и лидерот на пазарот во Кина, BYD, ја гради својата прва фабрика во Унгарија.

Најголемиот светски кинески производител на батерии за електрични автомобили CATL, освен во фабриките во Германија и Унгарија, планира да произведува и во Шпанија.