Колку долго трае батеријата на електричен автомобил?
Цената на електричниот автомобил, брзината на полнење на батериите и автономијата на патување се најчестите проблеми со кои се соочуваат возачите на електрични автомобили.
Како што минуваат годините, се поставува ново прашање – колку долго трае батеријата на електричниот автомобил. Прашањето е важно за многумина, бидејќи батеријата е најскапиот дел од електричниот автомобил.

Колку долго ќе трае батеријата на електричниот автомобил зависи од многу фактори. Со оглед на тоа што батеријата е најскапата компонента на електричниот автомобил, а самите електрични автомобили денес воопшто не се достапни, повеќето потенцијални купувачи стравуваат дека по неколку години парите вложени во нов автомобил ќе бидат целосно потрошени.
Вистина е дека ситуацијата не е толку драматична, но исто така е факт дека ниту електричните автомобили во иднина нема да се возат дваесет години како денес. Исто така, во иднина веројатно нема да купуваме половни електрични автомобили стари десет години и со години да ги возиме со мали повремени инвестиции.
Пред сè, треба да се каже дека заменувањето на целата батерија е целосно непрофитабилно. Оваа постапка е применлива само ако батеријата не успее во гарантниот период. Инаку, повеќето производители на електрични автомобили даваат гаранција дека акумулаторот ќе издржи осум години или 160.000 километри, односно дека во тој опсег на години и километража капацитетот ќе му падне под 70 отсто од декларираниот. Бидејќи батеријата е составена од голем број помали ќелии, таа не може целосно да пропадне, барем не на таков начин што мора да се замени наместо да се поправа.

Прашањето е – што после тие осум години? Дали ова значи дека после тоа автомобилот наеднаш ја губи вредноста? Поради својата карактеристика што батеријата го губи капацитетот постепено, а не брзо, тоа значи дека самиот електричен автомобил нема брзо да ја изгуби вредноста само затоа што истекол гарантниот рок.
Американската непрофитна образовна организација Plug in America еднаш спроведе истражување и излезе со податоци дека батеријата во автомобилот Tesla Model S изгубила пет проценти од капацитетот по возење 80.000 километри. Оваа институција забележува дека овој прв почетен пад на капацитетот на батеријата е исто така најголем, и дека натамошното слабеење на батеријата се случува побавно.
Според “British Volt”, новите електрични автомобили имаат батерии дизајнирани да траат 12 години и да издржат од 1.500 до 2.000 циклуси на полнење и празнење. Исто така од истата организација велат дека во нормални услови на експлоатација батеријата сигурно ќе издржи повеќе од 300.000 километри, што е петнаесет години ако надминете 20.000 километри годишно. А факт е дека повеќето возачи на електрични автомобили не поминуваат толку голема километража.
Заклучокот е дека нема причина за паника. Вистина е дека електричните автомобили еден ден нема да бидат исти како некои од тестираните половни автомобили денес, но далеку од тоа дека инвестирањето во електричен автомобил е неуспешно само поради скапата батерија. Во наши услови и со нашата мрежа за полнење, возачите на електрични автомобили се соочуваат со поголеми предизвици.