АвтомобилиПопуларно

Познато е колку пари губат купувачите на половни автомобили поради измамниците

Неограниченото движење на стоки е една од главните предности на Европската унија, но на некој начин создава и можности за нелојална конкуренција и измами.

Според carVertical, најголемата европска компанија за собирање податоци за користени автомобили, само измамите со километражата ги чинат купувачите на автомобили милијарди евра секоја година.

Меѓународните податоци се единствената солидна заштита за купувачите и дилерите на половни автомобили. Компанијата проценува дека уделот на користени автомобили со вратени километри е намален од 5,2% во 2023 година на 4,9% оваа година.

Купувачитегубат милијарди

Решавањето на проблемот со измамата не е лесна задача. Половните автомобили мигрираат низ Европа, генерално од запад кон исток. Автомобилскиот експерт на CarVertical, Матас Бузелис, истакнува дека секогаш кога „несовесните поединци увезуваат возило, тие често се обидуваат да ги зголемат своите профитни маржи со враќање на километри или прикривање на штетата“.

Компанијата carVertical ја пресмета сумата што е преплатена за возила со лажна километража во одредени земји. Само во Полска, возачите годишно преплаќаат најмалку 1,1 милијарда евра, а потоа следат купувачите на половни автомобили во Франција, кои секоја година плаќаат 0,8 милијарди евра повеќе отколку што треба. Понатаму, купувачите на половни автомобили во Италија трошат повеќе од 720 милиони евра на возила со намалена километража.

Транспарентноста на пазарот на половни автомобили е хронична главоболка за политичарите и носителите на одлуки, но досега не е најдено решение кое би ја променило ситуацијата. Според Бузелис, речиси и да немало обид за справување со измамниците. Ова создаде огромна побарувачка за дигитални производи управувани од податоци, како што се проверки на историјата на возилата.

„Справувањето со феноменот на измама со километражата не е лесно и ги остава клиентите во ранлива позиција, бидејќи може да откријат дека нивните неодамна купени возила се далеку од она за што сонувале. Собирањето меѓународни податоци во реално време за километражата, штетата, сопственоста и регистрацијата од повеќе од 40 земји може да биде корисно, особено за оние кои користеле само проверки на историјата на нивните локални пазари кои се полни со увезени возила“, објаснува Бузелис.

GLENDALE, CA – NOVEMBER 15: Signs advertise new a and used car sales at the Glendale Mitsubishi car dealership on November 15, 2010 in Glendale, California. U.S. retail sales jumped 1.2 percent in October, the highest level in seven months, with car sales and car parts leading the way. Kevork Djansezian/Getty Images/AFP (Photo by KEVORK DJANSEZIAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)

Тешка задача

Вистинските, автентични записи на податоци веќе заштитуваат милиони купувачи на автомобили во регионот бидејќи безбедните и сигурни информации помагаат да се избегнат потенцијални проблеми.

„Тоа се податоци кои помагаат да се процени состојбата на автомобилот и да се направи одлуката за купување полесна од кога било досега. Работата со сигурни и безбедни извори на податоци се покажа како одлична. Најдобриот дел е што никој не може да уредува или брише информации за кој било автомобил. Ова создава силна заштита од измама. „Криминалците веќе знаат дека не можат да ја поправат историјата на нивните оштетени возила“, вели Бузелис.

Бузелис, исто така, забележува дека работата со агенциите за спроведување на законот, националните полициски бази на податоци, финансиските институции, националните или државните регистри, непрофитните организации и деловните партнери, како што се огласите за автомобили или големите трговци на мало, создава многу предизвици кои треба да бидат обработени од ИТ професионалци пред биде корисно за купувачите на половни автомобили.