АвтомобилиПопуларно

Разбивање митови: Како настанало логото на “BMW” и што навистина претставува

Многумина веруваат во еден мит, но вистината е поинаква.

Логото на BMW е еден од најпрепознатливите симболи во автомобилската индустрија, а неговата историја се протега повеќе од еден век.

Неговиот дизајн и значење еволуирале низ времето, одразувајќи го развојот на самата компанија.

Почетоци и настанок на логото

BMW, што е кратенка од Bayerische Motoren Werke (Баварски фабрики за мотори), е основан во 1917 година со преименување на компанијата Rapp Motorenwerke, производител на авионски мотори со седиште во Минхен, Баварија.

Првото лого на BMW било регистрирано на 5 октомври 1917 година.

Го задржало кружниот облик на претходното лого на Rapp, со црн прстен на кој со златни букви биле испишани буквите „BMW“.

Внатрешниот круг бил поделен на четири квадранти во сина и бела боја, што се боите на баварското знаме.

Поради тогашните законски ограничувања, боите биле прикажани во обратен редослед за да се избегне кршење на законот за користење на државни симболи во комерцијални цели.

Митот за пропелерот

Често се смета дека логото на BMW претставува стилизирана авионска елиса (пропелер). Ова верување произлегува од реклама од 1929 година, која го прикажувала логото внатре во ротирачки пропелер, промовирајќи ги авионските мотори на BMW, произведени по лиценца на Pratt & Whitney.

Оваа интерпретација дополнително се зацврстила со статија од 1942 година во Flugmotoren-Nachrichten, официјална публикација на BMW за авионски мотори, каде што логото повторно било прикажано како пропелер.

Сепак, оригиналниот дизајн на логото нема такво значење – сините и белите квадранти едноставно ги одразуваат боите на Баварија.

Еволуција на логото низ историјата

Низ децениите, логото на BMW претрпело неколку суптилни промени:

  • 1933: Логото добило подебел црн прстен, а буквите „BMW“ станале поистакнати.
  • 1953: Дизајнот бил поедноставен, со потенки букви и посуптилен црн прстен.
  • 1963: Логото било модернизирано со почисти линии и нов фонт, задржувајќи ги препознатливите бои и форма.
  • 1997: Воведен е тродимензионален ефект, давајќи му на логото современ изглед.
  • 2020: BMW претстави нова верзија со рамен дизајн и транспарентен прстен, прилагодувајќи се на дигиталната ера и нагласувајќи отвореност и јасност.

И покрај овие промени, основните елементи на логото останале непроменети, одразувајќи ја врската на BMW со баварското наследство и неговата трансформација од производител на авионски мотори до глобален лидер во автомобилската индустрија.