Решен најголемиот зимски проблем на електричните автомобили?
Зимските неволји за сопствениците на електрични автомобили наскоро може да станат минато.
Инженерите од Универзитетот во Мичиген (UM) развија нова технологија која овозможува значително побрзо полнење и подолг опсег на батерии дури и при температури под нулата.
Студеното време долго време беше предизвик за индустријата за електрични возила – батериите се полнат побавно, губат капацитет и перформансите на возилото паѓаат. Сето ова ја зголемува недовербата на возачите кон префрлување на електрични модели, особено во региони со тешки зими, но како што вели тимот на UM, можеби решението е едноставно: „носете палто со батерии“.

Клучниот дел од оваа иновација е ултра-тенката заштитна обвивка со дебелина од само 20 нанометри, изработена од литиум-борат-карбонат. Овој слој спречува формирање на наслаги на литиум на површината на анодата, кои инаку го забавуваат полнењето, го намалуваат капацитетот и претставуваат безбедносен ризик.
Во комбинација со реструктуирана електрода, направена со помош на ласерски шаблон што ја зголемува ефикасноста, резултатите се импресивни: батериите може да се полнат до пет пати побрзо, на температури до -10°C, а по 100 брзо полнење задржуваат дури 97% од нивниот капацитет. Тоа значи дека просечното полнење на ЕВ може да потрае помалку од 10 минути – приближно онолку колку што е потребно за да се напиете кафе на бензинска, пишува “The Drive”.
Што е уште поважно, новата технологија не бара револуција во производните процеси. Производителите на батерии можат да го имплементираат без поголеми промени во постоечките фабрики, тврди еден од авторите на студијата. Со ова се отстранува една од најголемите пречки за широка примена – потребата од скапи и одземаат многу време модификации на производните линии.

Иако EV моделите постигнаа огромен напредок во опсегот и времето на полнење во последните десет години, зимските температури сè уште остануваат сериозен предизвик за повеќето корисници – возачите често се принудени да го исклучат греењето или да прибегнуваат кон разни трикови за да извлечат „уште неколку километри“.
Но, новата технологија за батерии од UM, се чини дека би можела да направи вистинска разлика, без да мора повторно да го измислите целиот концепт на електричен автомобил од нула.