АвтомобилиПопуларно

Царините на Трамп ја уништуваат британската автомобилска индустрија! Производството падна на најниско ниво во последните 73 години

Британската автомобилска индустрија доживува тотален колапс под притисокот на царините на Трамп, забележувајќи го својот најлош резултат од 1952 година со производство од само 59.203 возила во април.

Здружението на производители и трговци на мотори (SMMT) објави катастрофални бројки кои откриваат дека производството на автомобили паднало за 15,8 отсто во април во споредба со минатата година. Ова е најлошиот априлски резултат во последните 73 години, ако ги исклучиме пандемските години кога производството практично запре.

Комерцијалните возила беа особено погодени со драматичен пад од 68,6 отсто на само 2.669 единици, додека патничките возила паднаа за 8,6 отсто на 56.534 единици. Британската автомобилска индустрија сега е во најлоша позиција од светската финансиска криза во 2009 година.

Тарифите на Трамп ги задушуваат британските производители

Главниот виновник за овој колапс се американските царини за автомобили воведени од претседателот Доналд Трамп. Тарифите од 25 отсто за британските возила го уништуваат извозот, иако неодамна беше постигнат трговски договор со кој тарифите за првите 100.000 возила годишно се намалуваат на 10 отсто.

Доцните велигденски празници дополнително ја влошија состојбата, намалувајќи го бројот на работни денови и прекинато производство. Многу производители беа принудени да ги запрат производните линии поради промените на моделот и надградбите на опремата.

Управниот директор на SMMT, Мајк Хаус, предупреди дека британската автомобилска индустрија го доживува „најтешкиот почеток на годината од 2009 година“. и побара „итна акција за зајакнување на домашната побарувачка и нашата меѓународна конкурентност“.

Извозот пропаѓа под трговска војна

Извозот на автомобили падна за 10,1 отсто, а најголемите британски пазари – ЕУ и САД – забележаа пад од 19,1 отсто и 2,7 отсто, соодветно. И покрај овие удари, Европската унија сè уште прима повеќе од половина од сите британски автомобили.

Единствените светли точки беа извозот во Кина и Турција, кои скокнаа за 44 отсто, односно 31,2 отсто, што покажува дека постојат можности за диверзификација на пазарите подалеку од трговските притисоци на САД.

Професорот Питер Велс од Центарот за автомобилски истражувања нагласува дека кризата не е ограничена само на Велика Британија: „Постои загриженост во Германија, Италија, Франција и Јапонија“, што укажува на поширока дестабилизација на европската автомобилска индустрија.

Владата се обидува да го смири пазарот со ветување подобри трговски договори со САД, ЕУ и Индија, но останува нејасно дали тоа ќе биде доволно за да се запре понатамошниот пад на производството на автомобили во наредните месеци.