Ќе остане ли Фолксваген германска компанија?
Фолксваген (VW) е германски производител на автомобили, но работи на глобално ниво и зависи од многу други земји за одржување на неговите производни линии.
Во 2023 година, VW – најголемиот од дванаесетте марки на Volkswagen Group – произведе над 4,8 милиони патнички автомобили ширум светот и генерира приход од над 86 милијарди евра (90,2 милијарди долари), што претставува зголемување од 17 отсто во споредба со претходната година. Ова произлегува од годишниот извештај објавен во март 2024 година.
Но, тие убави времиња се во минатото. Пазарот во меѓувреме значително се промени, особено кај електричните возила. А потоа следуваат погрешните проценки на менаџментот на VW, кои го загрозуваат успехот на компанијата, оценува DW.

Домашни и глобални проблеми
Побарувачката за нови возила во Европа паѓа и можеби никогаш нема да го достигне нивото пред пандемијата на коронавирус, кога годишно се продаваа 17 милиони возила. Побарувачката за возила на VW особено опадна откако кинеските конкуренти го презедоа глобалниот пазар на електрични возила.
Во првите девет месеци од минатата година VW продаде 2,26 милиони возила ширум светот. Ова е нешто повеќе отколку во истиот период лани, а приходите се малку зголемени. Сепак, оперативната добивка, според концернот, паднала за речиси 37 отсто од 2,12 милијарди евра во првите три квартали од 2023 година на 1,34 милијарди евра во истиот период минатата година. Причина: повисоки фиксни трошоци и реструктуирање.
Назад дома во Германија, ситуацијата во VW е напната. Компанијата најави драстични намалувања. Зголемувањето на цените на енергијата по прекинот на испораките на руски гас, кинеската конкуренција, високите германски трошоци за работна сила и претстојните американски царини бараат промена на насоката.
Како што објави компанијата на 20 декември минатата година, постигнат е договор со синдикатите за постепено укинување на 35.000 работни места, додека останатите вработени во VW во Германија ќе мора да се откажат од зголемувањето на платите и бонусите во наредните години, пренесува Investitor me.

Дали другите земји можат да профитираат од проблемите на локациите на VW во Германија?
Volkswagen во Европа и ширум светот
VW вработува 76.000 работници во Германија и дополнителни 63.000 ширум светот.
Без разлика дали поради близината до клиентите или поевтината работна сила – компанијата има голема мрежа на производствени локации низ светот. Покрај Германија, моментално има производствени капацитети и во Полска, Шпанија, Португалија и Словачка.
По инвазијата на Украина во 2022 година, сите погони во Русија беа затворени, вклучително и една голема фабрика, а увозот беше стопиран. Една година подоцна, VW го продаде целиот свој имот во таа земја, како и другите европски производители на автомобили. Планираната фабрика во Турција не беше реализирана поради пандемијата COVID-19.
Покрај тоа, VW произведува возила во Аргентина, Бразил, Мексико, САД, Кина, Индија и Јужна Африка. Надвор од Европа, најголемите инвестиции на VW се во Кина, а потоа следат Мексико и Бразил.
Долгата бразилска историја на Фолксваген
Првата фабрика на VW надвор од Германија беше отворена пред седум децении во далечниот Бразил. Денес, Volkswagen do Brasil е, според компанијата, најголемиот производител во таа земја. Минатата година беше произведено 25 милионито возило.
Иако Јужна Америка учествуваше со само осум проценти од продажбата во 2023 година, VW моментално е во голема мера зависен од Бразил. Компанијата ужива голема репутација таму и голем дел од возилата на бразилските патишта доаѓаат од Фолксваген. Покрај тоа, продажбата расте.
Оваа позитивна вест од Бразил донекаде ја олесни ситуацијата на концернот. Но, пазарот е премногу мал за да ги надомести загубите во другите региони – а конкуренцијата не е далеку.

Мексико како влез на американскиот пазар
Иако Северна Америка учествуваше со нешто повеќе од десет проценти од продажбата на VW во 2023 година, таа е клучен пазар. Но, тоа е, исто така, тежок пазар што може да стане уште построг доколку САД воведат царини за возилата произведени во странство.
Фолксваген има фабрика во американската сојузна држава Тенеси. Но, бидејќи VW исто така смета на поевтина работна сила и слободен проток на стоки во рамките на северноамериканската зона за слободна трговија USMCA, компанијата има и голема фабрика во Мексико. Но, таа стратегија би можела да биде поткопана од новите американски царини.
Новоизбраниот американски претседател Доналд Трамп изјави: „Сакам германските автомобилски компании да станат американски автомобилски компании. „Сакам овде да ги градат своите фабрики.
Германските производители на автомобили произведуваат различни возила во САД. Многу од нив се наменети за локалниот пазар, а други за извоз. Но, Фолксваген сè уште зависи од европскиот увоз за целосно да ја задоволи побарувачката во САД. Заканите на Трамп за царини може дополнително да ги загрозат деловните резултати на VW Group.
Проблематичната посебна улога на Кина
Со години, Volkswagen имаше големи надежи за водење бизнис во и со Кина. Во текот на последната деценија, концернот се потпираше на таа земја бидејќи ѝ овозможи да ја зголеми продажбата и да ги прошири производствените капацитети. И двајцата сега се под закана, а кинескиот сон на VW може да заврши.
Во 2019 година, VW беше најголемиот производител на автомобили во Кина и имаше удел на пазарот