Автомобилската индустрија на работ на колапс? „Ќе ги затвориме фабриките за неколку недели!
Недостатокот на ретки магнети од Кина го загрозува производството на автомобили: GM, VW и Toyota бараат итен одговор.
Кина, која контролира повеќе од 90% од глобалниот капацитет за обработка на магнети што се користат во речиси сите електронски и механички системи, воведе ограничувања за извоз на почетокот на април, барајќи од извозниците да добијат посебни дозволи од Пекинг.
Како резултат на тоа, извозот на тие магнети од Кина беше намален на половина во април.
Извршните директори на најголемите светски автомобилски компании го алармираат евентуалниот недостиг на магнети за ретки земји од Кина, кои се користат во сè, од мотори за бришачи до сензори за ABS.
Тие предупредуваат дека поради ова фабриките за автомобили би можеле да бидат затворени за само неколку недели.

Во претходно необјавено писмо од 9 мај до претставници на администрацијата на Доналд Трамп, трговската организација што ги претставува General Motors, Toyota, Volkswagen, Hyundai и други големи производители на автомобили изрази сериозна загриженост.
„Без сигурен пристап до тие елементи и магнети, добавувачите на автомобили нема да можат да произведуваат клучни компоненти, вклучувајќи автоматски менувачи, алтернатори, различни мотори, сензори, безбедносни појаси, звучници, светла, мотори, серво волан и камери“, се вели во писмото на Алијансата за автомобилски иновации до администрацијата на Трамп. Писмото е потпишано и од МЕМА – Здружение на производители на автоделови.
Тие додаваат дека без тие компоненти би било само прашање на време кога американските фабрики ќе мора да го прекинат производството. „Во потешки случаи, ова може да значи намалување на обемот на производство или дури и целосно прекинување на склопувањето на возилата.
Директорот на Алијансата Џон Бозела и извршниот директор на МЕМА, Бил Лонг, изјавија за Ројтерс дека ситуацијата останува нерешена и останува загрижувачка. Тие се заблагодарија на администрацијата на Трамп за нејзиното високо ниво на ангажман за да се спречи нарушување на американската автомобилска индустрија и синџирот на снабдување.

Бозела истакна дека прашањето за автомобилската индустрија било меѓу главните теми за време на разговорите меѓу американскиот министер за финансии Скот Бесант и трговскиот претставник Џејмсон Грир со нивните кинески колеги во Женева претходно овој месец.
Грир изјави за CNBC во петокот дека Кина се согласила да ги укине ограничувањата за извозот на магнети во американските компании, но дека процесот се движи премногу бавно за да се избегне оштетување на клучните индустрии.
Намален извозот на магнети од Кина, Пекинг ги повикува САД поради полупроводниците
Кина воведе контроли за извоз на магнети на почетокот на април, барајќи дозволи за секој извоз, намалувајќи го извозот на половина.
Во петокот, американскиот претседател Доналд Трамп на социјалните мрежи ја обвини Кина за прекршување на договорот за елиминирање на царините и другите трговски бариери.
„Кина, не е изненадувачки, ЦЕЛОСНО го прекрши ДОГОВОРОТ СО НАС“, напиша Трамп на својата социјална мрежа „TruthSocial“.
Кинеската амбасада во Вашингтон одговори со обвинување на САД за злоупотреба на контролата на извозот во полупроводничкиот сектор.