Големата побарувачка за чоколадо од Дубаи предизвика недостиг на ф’стаци ширум светот
Промоцијата на производи на социјалната мрежа TikTok сега е доволно моќна да влијае на земјоделството на големите земји, како што се Соединетите Американски Држави и Иран, барем кога станува збор за промоција и побарувачка на слатки.
Чоколадата од Дубаи, која содржи и ф’стаци, стана неверојатно популарна по серијата видеа на социјалните мрежи. Првото видео во кое се пофалува оваа чоколада е објавено на крајот на 2023 година и оттогаш има 120 милиони прегледи, каде што други видеа се посветени на овој десерт.
Последица на ова е светскиот недостиг на ф’стаци како основна состојка на чоколадото од Дубаи, а ф’стаците главно се одгледуваат во САД и Иран. Гилс Хакинг од британската компанија за тргување со ореви за бизнис весникот „Фајненшл тајмс“ изјави дека цената на ф’стаците се зголемила од 7,65 долари на 10,30 долари за фунта (400 грама) за една година.

И пред зголемувањето на побарувачката за чоколадо од Дубаи, овој јаткасто овошје стана реткост поради минатогодишната лоша жетва во Америка, водечки светски извозник на ф’стаци. Родот беше помал од вообичаеното, но беше поквалитетен, поради што најчесто се продаваше како цел орев, сè уште во лушпа. Ова значеше недостиг на кернели што се користат за производство на популарната чоколада.
Во меѓувреме, од октомври минатата година до март, Иран извезол 40 отсто повеќе јаткасти плодови во Обединетите Арапски Емирати отколку во претходните 12 месеци.
Состојките на чоколадото од Дубаи се млечно чоколадо, кадаиф и ф’стаци. Нејзиниот творец е емиратската компанија „Фикс“, а потоа и други големи производители на чоколади, како Ладерах и Линдт, почнаа да го произведуваат. Сепак, тие сега се борат да ја задоволат глобалната побарувачка.
Чарлс Жандро, извршен директор на групацијата „Престат“, која поседува неколку луксузни британски брендови на чоколади, за „Фајненшл тајмс“ изјави дека побарувачката за ова чоколадо ја изненадила индустријата. Како што рече, се чувствува како да се појавила од никаде. Наводно, некои продавници веќе ограничуваат колку може да се купи чоколадо од Дубаи, што е доказ за влијанието на инфлуенсерите врз TikTok, пишува „Гардијан“.