АвтомобилиПопуларно

Дали електричните автомобили некогаш ќе станат стандардни? Во Европа ги нема ни 2 отсто

Европската унија сè уште планира да ја забрани продажбата на нови автомобили со мотори со внатрешно согорување (ICE) почнувајќи од 2035 година.

Но, не грижете се – ќе можете да возите бензин и/или дизел во следните десет години, а новите бројки сугерираат дека ќе помине многу време пред сите да се префрлат на електрични автомобили (ЕВ).

Многумина се сомневаат дека тоа навистина ќе се случи. Во 2023 година, на европските патишта имаше речиси 249 милиони автомобили, но електричните возила сочинуваа само 1,8% од вкупниот број.

Долг пат на електрични автомобили до стандардот


Неодамна објавените бројки на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA) покажуваат дека електричните возила (ЕВ) треба да поминат долг пат за да стигнат до возилата со мотори со внатрешно согорување.

И покрај долгогодишните владини стимулации, даночни олеснувања и други поволности, електричните автомобили сочинуваат само мал процент од вкупниот број регистрирани возила во Европа. Земајќи ги предвид plug-in хибридите, возилата со plug-in сè уште сочинуваат само 3,9% од вкупниот возен парк во Европската унија во 2023 година, според ACEA.

Со оглед на тоа што цените на новите автомобили продолжуваат да растат со алармантна стапка, не е изненадување што Европејците се држат за своите постари возила подолго.

Автомобилите во ЕУ се во просек стари 12,5 години

Просечната старост на автомобилите кои моментално возат по патиштата на земјите од ЕУ е 12,5 години, а Грција има најстар возен парк, со просечна старост од 17,5 години. Од друга страна, Луксембург има најмлад возен парк, со просечна старост од само 8 години.

ACEA проценува дека во 2023 година имало 248.824.542 автомобили во ЕУ, што е зголемување за 1,4% во споредба со претходната година.

Ако ги вклучиме земјите кои припаѓаат на Европската асоцијација за слободна трговија (Исланд, Норвешка, Швајцарија) и Обединетото Кралство, на европските патишта во 2023 година имало 294.480.894 возила, што е исто така зголемување од 1,4% во споредба со 2022 година.

Во просек, Европеец патува нешто повеќе од 12.000 километри годишно


Италија е земјата во која луѓето имаат најголема веројатност да поседуваат автомобил, со 694 возила на 1.000 луѓе, додека Латвија има најмала густина на автомобили, со 381 возило на 1.000 луѓе. Просечниот Европеец патува околу 12.346 километри годишно.

Ако погледнеме понатаму, во 2024 година пазарниот удел на исклучиво електрични возила во ЕУ беше 13,6%, што е намалување за 1% во однос на претходната година. Паднаа и Plug-in хибридите, од 7,7% на 7,1%. Во пошироката област ЕУ+ЕФТА+Велика Британија, ЕВ забележаа помал пад, од 15,7% на 15,4%, додека PHEV паднаа од 7,7% на 7,3%.

Сè построги прописи за емисиите


Производителите на автомобили веќе се обидуваат да ги исполнат сè построгите регулативи за емисиите, многу пред да стапи на сила целта од 0 g/km поставена за 2035 година.

Автомобилските компании ризикуваат да платат огромни казни доколку ги надминат целите на возниот парк што стапија на сила оваа година. VW неодамна изрази загриженост за можноста да биде принуден да плати дури 1,5 милијарди евра за надминување на тие граници во 2025 година.