Кинезите се заинтересирани за купување фабрики на Фолксваген! Дополнителна закана за конкурентноста на европските производители
Изградбата на автомобили во Германија за продажба во Европа ќе им овозможи на кинеските производители на електрични возила да избегнат да плаќаат тарифи на ЕУ за електрични автомобили.
Кинеските власти и производителите на автомобили ги разгледуваат германските фабрики кои се планирани за затворање и се особено заинтересирани за фабриките на Фолксваген, изјави за Ројтерс лице кое знае што зборува кинеската влада. Купувањето на фабриките ќе и овозможи на Кина да изгради влијание во преподобната германска автомобилска индустрија, дом на некои од најстарите и најпрестижните автомобилски марки.
Кинеските компании инвестираа во низа индустрии во најголемата европска економија, од телекомуникациите до роботиката, но допрва треба да воспостават традиционално производство на автомобили таму и покрај тоа што Mercedes-Benz има два главни кинески акционери.

Секој таков потег може да ја означи политички најчувствителната кинеска инвестиција до сега. Фолксваген долго време е симбол на германската индустриска моќ, загрозен од глобалното економско забавување што ја погодува побарувачката и чкртавата транзиција кон зелени технологии.
Изградбата на автомобили во Германија за продажба во Европа ќе им овозможи на кинеските производители на електрични возила да избегнат плаќање тарифи на ЕУ за електрични автомобили увезени од Кина и може да претставува дополнителна закана за конкурентноста на европските производители.
Иако понудите може да доаѓаат од приватни компании, државни претпријатија или заеднички вложувања со странски играчи, кинеските власти го задржуваат правото да одобруваат одредени странски инвестиции и најверојатно ќе бидат вклучени во секоја понуда уште од раната фаза на процесот. Одлуките за инвестирање ќе зависат од ставот на новата германска влада кон Кина по изборите во февруари, рече лицето.
Двете економии станаа длабоко испреплетени за време на 16-те години на власт на Ангела Меркел, поттикнати од инвестициите на германските производители на автомобили и извозот во Кина. Односите сега се заладија бидејќи сегашната коалиција се обидува да ја намали зависноста од Кина.

Министерката за надворешни работи Аналена Бурбок го опиша претседателот Си Џинпинг како „диктатор“, а Кина како ривал. Извор од германското Министерство за надворешни работи рече дека Кина еволуирала во систематски ривал.
Фолксваген истражува алтернативни намени за своите фабрики во Дрезден и Оснабрик како дел од обидот за намалување на трошоците за намалување на своите операции во Германија. Најголемиот европски производител на автомобили, кој поседува брендови како Порше, Ауди и Шкода, претрпе пад на продажбата поради зголемената конкуренција од кинеските компании.
Директорите на Фолксваген сакаа да затворат неколку фабрики, но наидоа на отпор од синдикатите. Во договорот склучен пред Божиќ, тие се согласија да го стопираат производството во Дрезден, фабриката со 340 вработени што го произведува електричниот ID.3, од 2025 година и Оснабрик, каде што 2.300 вработени го произведуваат T-Roc Cabrio, од 2027 година.
VW би бил отворен за продажба на фабриката во Оснабрик на кинески купувач, изјави за Reuters лице запознаено со размислувањата на компанијата.