Првата сообраќајна несреќа во историјата! Во неа учествувал изумот на францускиот великан
На 26 февруари се одбележува роденденот на Никола-Жозеф Кињо, француски воен инженер чиј револуционерен изум доведе до првата позната сообраќајна несреќа во историјата, во која учествувало возило.
Овој француски пионер, роден на 26 февруари 1725 година, а починат на 2 октомври 1804 година, во 1769 година го создаде претходникот на првиот автомобил – првото самостојно возило на парен погон.
Првото самостојно возило во светот
Во 1769 година, Кињо претставил мал прототип на своето возило „Fardier à vapeur“ (парни товарни коли) – триаголно возило кое користело парна енергија наместо коњи.
До 1770 година, изработил целосна верзија што можела да превезува четворица патници и товар, при скромна брзина од околу 3,6 км/ч – приближно иста како што денес пешачиме.
Возилото имало голем бакарен котел поставен над предното тркало, кој го напојувал двоцилиндричниот мотор. Кињо развил иновативен механизам со запчаници, кој ја претворал парната енергија во движење – технологија што влијаела врз развојот на транспортот во наредните децении.

Првично, го дизајнирал за француската војска, како решение за влечење на тешки воени топови – обид да се најде алтернатива за транспорт на тешки товари без коњска сила.
Сепак, возилото се соочувало со бројни практични проблеми, како што биле честите застанувања за полнење со дрва и тешкотиите во одржување на парниот притисок, што ја ограничило неговата оперативна ефикасност и довело до тоа француската војска да го напушти проектот.
Историскиот судир
Според историските извештаи, во 1771 година, за време на демонстрација на вториот прототип во Париз, парното возило на Кињо излегло од контрола и удрило во камен ѕид.
Иако се движело со брзина слична на чекорење, возилото, кое тежело 2,5 тони, поради слабите сопирачки, не можело да се запре навреме.

Овој инцидент се смета за првата сообраќајна несреќа во историјата – барем првата во која учествувало возило.
Се случила повеќе од 100 години пред да станат вообичаени класичните автомобили.
Оригиналниот „Fardier à vapeur“ ја преживеал Француската револуција
Важно е да се напомене дека овој судир не бил документиран сè до 1804 година, повеќе од триесет години по наводниот инцидент.
Ова ги навело историчарите да се запрашаат дали се случил точно како што е опишан.
Но, без разлика на тоа, придонесот на Кињо во историјата на транспортот останува значаен.

Францускиот крал Луј XV ја препознал неговата иновација и му доделил годишна пензија од 600 ливри, иако француската војска на крајот се откажала од проектот поради неговите ограничувања.
Оригиналниот „Fardier à vapeur“ ја преживеал Француската револуција и од 1800 година се чува во Националниот конзерваториум за уметности и занаети (Conservatoire National des Arts et Métiers) во Париз.
Во 2010 година, инженерски студенти изработија функционална реплика, која успешно докажа дека концептот на Кињо бил изводлив.