Социјалните мрежи ги заменија традиционалните медиуми: Повеќе од половина Американци не се потпираат на портали и ТВ
Социјалните мрежи и видео платформите станаа главен извор на вести во САД, надминувајќи ги традиционалните ТВ канали и веб-страници за вести, според истражувањето на јавното мислење.
Според податоците на Институтот Ројтерс, повеќе од половина (54 проценти) од испитаниците ги добиваат вестите од мрежи како што се Facebook, X и YouTube, претекнувајќи ја телевизијата (50 проценти) и сајтовите и апликациите за вести (48 проценти).
„Подемот на социјалните медиуми и вестите засновани на личности не се единствени само за САД, но се чини дека промените таму се случуваат побрзо и со поголемо влијание отколку во другите земји“, се вели во извештајот.
Подкастерот Џо Роган беше најгледаната личност, со речиси една четвртина (22 проценти) од населението кои изјавија дека наишле на вести или коментари објавени од него во претходната недела.

Авторот на извештајот Ник Њуман рече дека порастот на видео содржините на социјалните мрежи и вестите водени од личноста „претставуваат уште еден значаен предизвик за традиционалните медиуми“.
Институтот, исто така, забележа тренд кај некои политичари да даваат интервјуа со поддржувачите на Интернет наместо традиционалните новинари.
Во него се наведува дека популистичките политичари ширум светот „сè повеќе успеваат да го заобиколат традиционалното новинарство во корист на пријателски расположени, партизирани медиуми, „личности“ и „влијателни лица“ кои често имаат посебен пристап, но ретко поставуваат тешки прашања, а многумина се вклучени во ширење лажни наративи или уште полошо“.

И покрај нивната популарност, он-лајн инфлуенсерите и личностите се наведуваат како главен извор на лажни или погрешни информации од речиси половина од луѓето ширум светот (47 проценти) – исто како и политичарите.
Во извештајот, исто така, се вели дека употребата на мрежата X за информации е „стабилна или се зголемува на многу пазари“, со најголем раст во САД.
Се додава дека откако Илон Маск ја презеде мрежата во 2022 година, „многу повеќе десничарски луѓе, особено млади мажи, се појавија на интернет, додека некои прогресивни корисници се повлекоа или помалку ја користат“.
Во САД, бројот на корисници кои се идентификуваат како десничарски се зголеми за три пати по преземањето на Маск. Во Велика Британија, бројот на десничарски корисници на мрежата X е речиси двојно зголемен.

Ривалските мрежи како што се Threads, Bluesky и Mastodon „имаат минимално глобално влијание, со дофат од два проценти или помалку кога станува збор за вести“, се вели во извештајот.
Други клучни наоди за изворите на вести:
- TikTok е најбрзо растечката социјална и видео мрежа, со 17 отсто од луѓето ширум светот кои ја користат за вести, што е за четири процентни поени повеќе од минатата година.
- Употребата на чет-ботови со вештачка интелигенција за да добивате вести е во пораст и е двојно попопуларна меѓу помладите од 25 години од општата популација.
- Сепак, повеќето луѓе веруваат дека вештачката интелигенција ќе ги направи вестите помалку транспарентни, точни и сигурни.
- Сите генерации сè уште ги ценат докажаните медиумски брендови со историја на точност, дури и ако не ги користат толку често како порано.
- Ова е 14-то издание на извештајот, а во истражувањето учествуваа речиси 100.000 луѓе од 48 земји.