Сè повеќе луѓе користат вештачка интелигенција (ВИ) за да ги планираат своите одмори или да ги резервираат своите патувања, според бројките од туристичката асоцијација ABTA.
Здружението откри дека осум проценти од патниците користат ВИ, што е двојно повеќе од бројот во 2024 година.
Помладите луѓе имаат поголема веројатност да користат технологија за да ги планираат своите патувања отколку постарите луѓе.
Сепак, ВИ сè уште е далеку зад традиционалните методи на планирање, како што се пребарувањата преку интернет и прашувањето на семејството и пријателите.
Пропорцијата на луѓе што одат на одмор продолжува да расте, приближувајќи се до нивоата пред коронавирусот, соопшти ABTA.
Зголемената зависност од ВИ од страна на патниците е и „предизвик и можност“, соопшти ABTA.
Туристичките агенции користат ВИ во последните неколку години, рече Марк Танцер, директор на ABTA.
Неодамна, се поставува прашањето за заканата што ВИ ја претставува за вработените во туристичките агенции, бидејќи агентите за ВИ сега можат да прават работи во име на клиентите.
OpenAI, компанијата зад ChatGTP, неодамна склучи договор со онлајн платформите за патувања Booking.com и Expedia за да им овозможи на луѓето што ги планираат своите патувања да прават повеќе со вештачки чет-ботови.

Анкетата на ABTA опфати 2.000 луѓе.
Иако вештачката интелигенција расте во популарност, 28 проценти од испитаниците користеле онлајн пребарувања за да ги планираат своите патувања, додека 41 процент ги прашале пријателите и семејството.
Околу 36 проценти од испитаниците рекле дека барале информации на веб-страници за патувања и водичи.
Во времето на анкетата, помалку од една петтина од испитаниците рекле дека би биле среќни да го препуштат планирањето на своето патување на вештачка интелигенција.
Ова може да го одразува фактот дека вештачката интелигенција е сè уште во повој, но и „квалитетот и веродостојноста“ на информациите, соопшти ABAT.
Холи Хајд, од Лондон, која посетила 78 земји, вели дека сè повеќе користи вештачка интелигенција за да ги планира своите одмори.
„Почнав да го користам минатата година, едноставно затоа што отсекогаш ми се допаѓало да се консултирам со туристички агенции.

„Но, моите пријатели кои работеа во индустријата повеќе не работат во индустријата. Наместо да развијам однос со нов агент, почнав да го користам ChatGPT.“
Таа вели дека вештачката интелигенција може да послужи како „почетна точка“ и неодамна ја искористила за да даде препораки за роднина која сакала да патува некаде со своето момче каде што температурата е околу 20 степени на почетокот на јануари.
ChatGPT брзо ѝ дала список на соодветни дестинации во Шпанија и Северна Африка.
Сепак, таа вели дека за подолги патувања, сепак ќе користи туристичка агенција.
Доколку одам во Костарика или Централна Америка, од безбедносни причини, ми требаат информации од некој што ги познава местата одблизу, вели таа.
Сè повеќе луѓе одат на одмор
Извештајот на ABTA, исто така, покажува дека повеќе луѓе оделе на одмор во изминатата година – 87 проценти од испитаниците патувале во Велика Британија или во странство, што е највисок процент од пандемијата.
Шпанија, избрана од една третина од патниците, останува најпопуларната дестинација, по што следат Франција, Италија, Америка и Грција.

И покрај загриженоста за глобалните настани, девет од десет испитаници рекле дека војните, како оние на Блискиот Исток или Украина, не ги одвратиле од патување.
Две третини од испитаниците, исто така, рекле дека пожарите во Медитеранот не влијаело врз нив двапати да размислат пред да одат на одмор во регионот.