Финалистите за Европски автомобил на годината се избрани, а меѓу нив има неколку изненадувања.
Познати се седумте финалисти кои ќе се натпреваруваат за престижната титула. Одлуката ја носат 60 членови на жирито од 23 европски земји, а победникот ќе биде објавен на 9 јануари 2026 година на Меѓународниот саем за автомобили во Брисел.
Во тесната конкуренција имаше 35 модели, а по првиот круг гласање, во финалето влегоа: Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA, Renault 4 и Škoda Elroq. Според жирито, овие автомобили се меѓу најистакнатите новини.
Да, меѓу избраните финалисти нема силни адути. Имено, беше споменато дека новата верзија на Nissan Leaf може да полета, а вреди да се спомене дека Ауди имаше дури четири кандидати и ниту еден од нив не стигна до финалето. Истото важи и за Тојота со два номинирани модели.
Тестирање и гласање
Во септември, сите кандидати ги поминаа првите големи тестови на Танистест во Данска, а сега ги чека фазата на финална евалуација. Членовите на жирито ќе имаат неколку недели за детално тестирање, а финалниот тест ќе се одржи во Шпанија, на патеката Парк Мотор Кастелоли во близина на Барселона. Исто така, ќе биде прв пат заедничко тестирање да се одржи во таа земја, поради поволните временски услови и тешките патишта околу планината Монтсерат.
Секој член на жирито може да додели 25 поени, со максимум 10 поени по автомобил, и мора да гласа за најмалку пет од седумте финалисти, вклучувајќи го и нивниот победник.
Финалисти за Европски автомобил на годината 2026:
Citroën C5 Aircross
Добро познатиот SUV на францускиот производител доаѓа во освежено издание со акцент на удобност и технологија. Новиот C5 Aircross нуди подобрена суспензија, напредни безбедносни карактеристики и хибридни погонски склопови кои комбинираат ефикасност и моќност. Моделот е наменет за возачи кои бараат простран и удобен семеен автомобил. Citroën ја освои оваа ласкава титула во неколку наврати (1971 GS, 1975 CX, 1990 XM), па затоа ни ова не би било изненадување.

Dacia Bigster.
Очекуваниот голем SUV од Dacia најавува ново поглавје на брендот и влез во нов сегмент. Поставен е над Duster и нуди повеќе простор, поробусен дизајн и можност за хибриден погон. Со акцент на прифатливост, Dacia се насочува кон пазарот на купувачи кои сакаат голем SUV по разумна цена. Се подразбира дека Dacia претходно не ја освоила оваа награда.

Fiat Grande Panda
Fiat го оживува легендарното име Panda, овој пат во поголема, помодерна и електрифицирана форма. Grande Panda комбинира ретро-дизајн и практичност, со фокус на градскиот транспорт. Достапна е во електрични и хибридни верзии, со акцент на ефикасноста и функционалноста. Fiat немал победник од 2008 година, но пред тоа редовно освојувал награди.

Kia EV4
Корејскиот производител продолжува да ја зајакнува својата електрична понуда. EV4 има футуристички дизајн, импресивен опсег и напредна технологија. Внатрешноста е минималистичка и модерна, со акцент на одржливи материјали и дигитално искуство при возење. Моделот е позициониран како компактен електричен SUV. Kia ја освои титулата во 2022 година со EV6, а потоа редовно влегува во финалето.

Mercedes-Benz CLA
Новиот CLA претставува комбинација од спортски дизајн и напредна електрификација. Mercedes планира верзии со класичен, хибриден и целосно електричен погон. Препознатлив е по своите елегантни линии, луксузен ентериер и супериорна технологија за помош на возачот. Mercedes немал победник од 1974 година, а последниот пат кога беше финалист беше во 2019 година со A-класата.

Renault 4
Легендарниот Renault 4 се враќа во модерна електрична верзија. Новиот модел комбинира ретро изглед со модерна технологија и практичност. Електричниот погон, компактните димензии и високата разновидност го прават идеален за градско возење и за помлада публика која ги сака класиците во ново издание. Имајте на ум дека „четворката“ повеќе не е работно возило, туку многу интересен урбан шминкер со авантуристички дух.

Шкода Елрок
Елрок е целосно електричен компактен теренец кој го заменува моделот Карок. Со опсег од повеќе од 500 километри и напреден инфозабавен систем, Шкода сака да ја зајакне својата позиција во електричниот сегмент. Дизајнот е препознатлив, со чисти линии и практични решенија во ентериерот. Шкода сè уште не го освоила ова натпреварување.

Потсетник за минатогодишниот победник
Минатата година, титулата ја освои Рено 5/Alpine А290, кој со 353 поени ги надмина Киа EV3 (291 поен) и Ситроен C3/eC3 (215 поени). По нив следуваа Хјундаи Интерстер (172), Дачија Дастер (168), Купра Терамар (165) и Алфа Ромео Јуниор (136 поени).