БизнисПопуларно

Според нови судски документи, Фејсбук давал лични пораки од своите корисници на Нетфликс

Гигантот на социјалните мрежи Мета, наводно, му дозволувал на Нетфликс да пристапува до директните пораки на корисниците на Фејсбук речиси една деценија, кршејќи ги антиконкурентните активности и правилата за приватност, тврдат ново издадени судски документи.

Судските документи, кои беа отпечатени минатата недела, се дел од големата тужба против што ја поднесоа американските државјани Максимилијан Клајн и Сара Граберт, кои тврдат дека Нетфликс и Фејсбук „уживале во посебна врска“ за да може Нетфликс подобро да ги прилагоди своите реклами со Фејсбук.

Фејсбук доби милиони долари приходи од реклами од Нетфликс како дел од овие блиски врски, гарантирајќи трошење на реклами од 150 милиони долари во 2017 година, се тврди во тужбата.

Тужбата, исто така, тврди дека ко-основачот на Нетфликс, Рид Хејстингс, му се придружил на одборот на директори на Фејсбук, а потоа бил клучен за затворањето на Facebook Watch – конкурент на стриминг услугата на Нетфликс.

Тужбата беше поднесена во април 2023 година и бара од судот Хестингс да одговори на барањата на тужителот.

„Речиси една деценија, Нетфликс и Фејсбук уживаа во посебен однос. Нетфликс купи стотици милиони долари во реклами на Фејсбук; склучи серија договори за споделување податоци со Фејсбук; доби нарачан пристап до приватните Фејсбук API; и се согласи на сопствени партнерства и интеграции кои помогнаа да се надополнат моделите за таргетирање и рангирање на реклами на Facebook“, наведува тужбата.

Мета во минатото рече дека не ги открива приватните пораки на луѓето на своите спартнерите без нивно знаење и дека пристапот до API им дава само можност на партнерите да стигнат до сандачињата, односно да испраќаат пораки до корисниците преку API.


Во 2018 година, Њујорк Тајмс објави извештај во кој се цитираат стотици страници со документи на Фејсбук, во кој се тврди дека Фејсбук ги овластил Спотифај и Нетфликс да пристапуваат до приватните пораки на корисниците. Изданието објави дека врските му помогнале на Фејсбук да добие експлозивен раст и го зајакнале приливот на приходи од реклами.