Бизнис

Европската комисија повторно му се заканува на Фејсбук поради управувањето со личните податоци

Европската комисија, извршната власт на Европската унија, во понеделникот ги објави своите прелиминарни наоди дека моделот на рекламирање „плати или прифати“ на Мета е во спротивност со Законот за дигитални пазари на блокот.

Во 2023 година, Мета го воведе споменатиот модел во ЕУ, откако европските регулатори во 2022 година донесоа одлука дека Мета мора да им дозволи на корисниците да се откажат од персонализираните реклами врз основа на нивната активност на социјалните платформи. Моделот бара од корисниците да плаќаат месечна претплата за да избегнат да гледаат реклами на Facebook и Instagram или да продолжат да добиваат персонализирани реклами за да продолжат да ја користат бесплатната верзија.

Регулаторите на ЕУ во понеделникот рекоа дека „според прелиминарното мислење на Комисијата, овој бинарен избор ги принудува корисниците да се согласат на комбинацијата на нивните лични податоци и не успева да им обезбеди помалку персонализирана, но еквивалентна верзија на социјалните мрежи на Мета“.

Мета сега има можност да одговори на прелиминарните наоди. Комисијата најави дека истрагата ќе ја заврши во рок од 12 месеци од нејзиниот почеток на 25 март.

Ако регулаторот на крајот утврди дека Meta не е во согласност, може да се соочи со казни до 10% од својот глобален приход.

Портпаролот на Мета изјави за Business Insider дека „претплатата без реклами ги следи упатствата на највисокиот суд во Европа и е во согласност со DMA. Се радуваме на понатамошен конструктивен дијалог со Европската комисија за да се заврши оваа истрага“.

ЕУ ја казни Мета со 1,3 милијарди долари минатата година за пренос на податоци од корисниците на Фејсбук во САД.

Европската комисија неодамна го извести Apple за своите прелиминарни наоди дека правилата на App Store на компанијата ја прекршуваат DMA бидејќи тие „ги спречуваат развивачите на апликации слободно да ги насочуваат потрошувачите кон алтернативни канали за понуди и содржина“.